کارگاه داستان نویسی در نهاوند؛ گامی برای پرورش خلاقیت و خودشناسی کودکان
به منظور تقویت خلاقیت و مهارت های زبانی کودکان، کارگاه داستان نویسی در کتابخانه شهید قدوسی فیروزان شهرستان نهاوند برگزار شد.
زهرا یاریفر در ابتدای این کارگاه اظهار داشت: «هدف این کارگاه، آموزش داستاننویسی و ارتقای مهارتهای فردی دانشآموزان مقطع ابتدایی است.» وی با اشاره به تأثیرات داستاننویسی بر تربیت کودکان افزود: «داستاننویسی نه تنها به تقویت مهارتهای زبانی و خلاقیت کمک میکند، بلکه فرصتی منحصربهفرد برای خودشناسی، خودپذیری و بیان هیجانات فراهم میآورد.» یاریفر تأکید کرد که کودکان در فرآیند خلق داستان بهصورت غیرمستقیم میآموزند افکار و احساسات خود را بشناسند، طبقهبندی کنند و در قالبی سازنده بیان کنند. وی همچنین به مفاهیم آموزشی در این کارگاه اشاره کرد و گفت: «در کلاس داستاننویسی میتوان مفاهیمی مانند پذیرش خود، مواجهه سالم با طرد شدن، مدیریت تحقیر و طرد اجتماعی و اصلاح تفکرات نامعقول را به شیوهای خلاقانه و غیرمستقیم آموزش داد.» این کارشناس روانشناسی با توجه به ویژگیهای تفکر عینی و وابسته به تجربههای ملموس در کودکان دبستانی، داستاننویسی را ابزاری مناسب برای نظمدهی به افکار، تقویت تفکر و ارتقای قدرت تخیل دانست. وی افزود: «آموزش داستاننویسی از منظر آموزشی، تربیتی و روانشناختی ارزشمند است و میتواند گامی مؤثر در پرورش نسلی توانمند، آگاه و خلاق باشد.» مبینا خزائی، مسئول کتابخانه شهید قدوسی، نیز از برگزاری این کارگاه و استقبال کودکان خبر داد و بر اهمیت چنین برنامههایی در رشد فکری و هیجانی کودکان تأکید کرد.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.